www?

Ik wilde de in de NRC besproken website scienceguide.org even bekijken. Die zou links naar artikelen en wetenschappelijke achtergrondinfo bij het nieuws brengen. Interessant.

Ik heb het nog niet gedaan, want ik moet eerst mijn verbijstering kwijt: ik typte scienceguide.org in de browser balk en vond een website die over gopher ging, en iets met publiceren-on-demand. (Oh, kijk, nu is die Snap-functie wel heel handig!) Hm vreemd. Dan maar www.scienceguide.org, hoewel dat toch niet zoveel uit zou moeten…… en ja hoor. Een heel andere website!

Ik vind het normaal al raar als een een website (die van de Universiteit Utrecht bijvoorbeeld) onvindbaar is zonder www. ervoor. Maar dit is helemaal eh, bijzonder.

  1. Tsja, dit slaat echt alles! Een belangrijke usability en accessibility ‘regel’ is om een website toegankelijk te maken via www ervoor én zonder.

  2. Tja, dat lijkt me wel logisch.
    Maar dit, ik begrijp ook niet hoe je het voor elkaar krijgt om verschillende sites (of pagina’s) te maken die alleen dat www in adres verschillen…

  3. Wilfred

    Why o why did I first think of http://en.wikipedia.org/wiki/Gopher_protocol ? ;-)

  4. Because you’re a nerd, of course!

Reacties zijn gesloten.