TASP – Aardbeien

Eigenlijk is de aarbeidentijd alweer voorbij… maar het onderstaande is zo’n geweldig vrolijk zomers lied, dat ik niet nog een jaar wil wachten voor ik het aan jullie voorstel. De wetenschappelijke link is niet overdreven duidelijk, maar het is dan ook zomervakantie.

Het groot aardbeienlied

Lekker onderuit in het zonnetje,
een grote aardbei op m’n beschuit.
Een vogeltje fluit op een balkonnetje,
de stad slaapt lekker lang uit.
Mijn buurmeisje zingt een lief chansonnetje
de koffie pruttelt zachtjes voor zich uit.
In de verte weerklinkt een carillonnetje
wat is dat toch een heerlijk geluid.

De tijd kon niet komen dus we kabbelen voort
alles wat moet gaat nu overboord. (3x)

(refr)

Vandaag ben ik koning, de wereld van mij
dus ik neem er gewoon nog een aardbei bij. (3x)

(refr)

Geluk is zo simpel, ik ben een genie
geluk is een aardbei, dus neem ik er drie! (3x)

Maelström

Ik geloof dat Maelström niet meer actief is, maar wat maakten ze een leuke liedjes!

  1. PeterH

    Ja, met zo’n lekker loom gitaartje erbij… ;-)

  2. Hee, PeterH! Jij hier! :-)

  3. PeterH

    Ja, ik kom af en toe eens kijken.

    Die haaksels zien er wel interessant uit!

  4. Marcel

    Ja, Maelström is leuk! en het aardbeienlied blijft briljant :)

    Grappige haakwerkjes heb je hier inderdaad…en leuke links!

  5. wat is dan de niet overduidelijke wetenschappelijke link?… of ben ik té Alfa om dat te zien! ;-)

  6. Wilfred

    Nou, ik zou gokken op Archimedes, met het overboordgooien.

  7. Het gaat natuurlijk over het geluksgevoel dat aardbeien teweegbrengen, dat lijkt me iets in de psycho-biochemie ofzo.

    Of anders: percolatie! (koffie pruttelt zachtjes….) da’s een heus vakgebied in de wiskunde – en waarschijnlijk ook in de petroleumwinning / geofysica / stromingsleer.

  8. Het sluit wel heel mooi aan bij het nieuwe boek van Bas Haring zeg…

  9. O ja? Dat is dan langs me heen gegaan. Waar gaat het over?

  10. Het gaat over dat je het beste succesvol kunt zijn door het niet te zijn.
    Hij was eergister op teevee om het te promoten.

Reacties zijn gesloten.