… maar wat *word* je dan?

Wat vond ik dat een stomme vraag, vroeger: goh, studeer je natuurkunde… wat word je daar dan mee?
Mijn antwoord: wat ik word? Natuurkundige, natuurlijk!

Maar natuurkundige is geen beroep, en dat is zowel een voordeel (je kan nog alle kanten op!) als een nadeel (waar moet ik heen?). Onderzoeker en leraar zijn de twee mogelijkheden die iedereen wel kent, maar verder?

Voor iedereen die wil weten waar natuurwetenschappers zoals natuurkundigen maar ook biologen, geologen etc. terecht komen is blogger en natuurkundige Chad Orzel (van Uncertain Principles) zijn Project for Non-Academic Science (PNAS) begonnen.

In dit project interviewt hij allerlei natuurwetenschappers die nu niet aan de universiteit werken over hun opleiding, hun werk en hoe ze daar terecht kwamen. Leuk om ideeën op te doen!

Eén reactie

  1. Haha, ik weet nog steeds niet wat ik moet zeggen als mensen dat vragen! :-)

Reacties zijn gesloten.